Wersja archiwalna 2017-04-04 13:27:38
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
- Załączniki do SIWZ, do pobrania oddzielnie:
- Specyfikacje techniczne odbioru i wykonania robót budowlanych Przebudowa ulicy Przedszkolnej w miejscowości Ojrzeń – załącznik nr 9a do SIWZ;
- Specyfikacje techniczne odbioru i wykonania robót budowlanych budowa sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ojrzeń – załącznik nr 9b do SIWZ;
- Dokumentacja projektowa Przebudowy ulicy Przedszkolnej w miejscowości Ojrzeń – załącznik nr 10a do SIWZ;
- Dokumentacja projektowa budowa sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ojrzeń (wraz z dokumentacją przejść poprzecznych sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ojrzeń pod pasem drogi krajowej nr 50) – załącznik nr 10b i 10c do SIWZ;
- Wyciąg z części graficznej dokumentacji projektowej, zawierający lokalizację i zakres prac do wykonania w ramach III etapu kanalizacji – załącznik nr 10d do SIWZ;
- Przedmiar prac i kosztorys ofertowy Przebudowa ulicy Przedszkolnej w miejscowości Ojrzeń odcinek PK1 – PK2 – załącznik nr 11a do SIWZ;
- Przedmiar prac i kosztorys ofertowy Przebudowa ulicy Przedszkolnej w miejscowości Ojrzeń odcinek PK3 – PK4 – załącznik nr 11b do SIWZ;
- Przedmiar prac i kosztorys ofertowy budowa sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ojrzeń – załącznik nr 11c do SIWZ;
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Roboty budowlane
Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z
innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie
krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): www.ojrzen.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
http://ojrzen.pl/postepowanie-o-udzielenie-zamowienia-publicznego-w-trybie-przetargu-nieograniczonego-na-przebudowa-ulicy-przedszkolnej-w-miejscowosci-ojrzen-realizowana-w-ramach-operacji-wspieranie-lokalnego-rozwo/
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
http://ojrzen.pl/postepowanie-o-udzielenie-zamowienia-publicznego-w-trybie-przetargu-nieograniczonego-na-przebudowa-ulicy-przedszkolnej-w-miejscowosci-ojrzen-realizowana-w-ramach-operacji-wspieranie-lokalnego-rozwo/
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony – więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zgodnie z art. 18 pkt 4 ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020 ze zm) oferty w postępowaniu można złożyć wyłącznie w formie pisemnej
Adres:
Gmina Ojrzeń, sekretariat (pokój nr 20) Urzędu Gminy Ojrzeń, ul. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Numer referencyjny: ZPU.271.2.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego – określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa ulicy Przedszkolnej w miejscowości Ojrzeń, wraz z budową sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ojrzeń (na odcinkach z32-z39-z42; z37-z37a) – etap III. Zakres przedmiotu zamówienia: określony jest w załączonej dokumentacji projektowej, oddzielnie dla przebudowy ulicy Przedszkolnej i budowy sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej (w dokumentacji dot. sieci kanalizacji sanitarnej, za zgodą projektanta dokonano zmian mających na celu wyeliminowanie z opisów znaków towarowych) oraz Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru oddzielnie dla przebudowy ulicy Przedszkolnej i budowy sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej (w SST dot. sieci kanalizacji sanitarnej, za zgodą projektanta dokonano zmian mających na celu wyeliminowanie z opisów znaków towarowych) w zakresie określonym w przedmiarach robót stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:45111200-0, 45100000-8, 45112730-1,
45233320-8, 45233220-7, 45232452-5, 45232451-8, 45233290-8, 45233222-1,
45231300-8, 45112700-2, 45233330-1, 45233252-0
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 347115.25
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na
który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został
ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia. Termin nieprzekraczalny i maksymalny: 100 (słownie: sto) dni od daty podpisania umowy. Termin minimalny: 45 (słownie: czterdzieści pięć) dni od daty podpisania umowy.
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, nie stawia w tym zakresie warunku.
Informacje dodatkowe n/d
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowa i deliktowa) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych)
Informacje dodatkowe n/d
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże: a. wykonanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej o wartości nie niższej niż brutto 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie dróg o nawierzchni bitumicznej wraz z towarzyszącą infrastrukturą. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość według średniego kursu walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. b. dysponowanie co najmniej jedną osobą uprawnioną zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. 1 osobą (kierownik budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi, będącymi przedmiotem zamówienia,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe: 8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca może przedstawić także inny dokument na potwierdzenie dysponowanie zasobami innych podmiotów.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunków określonych w § 5 SIWZ. Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 7 do SIWZ, 2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz osób należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8 do SIWZ 3. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w § 5 niniejszej SIWZ. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż PLN, wskazane przez Zamawiającego, zostaną przeliczone wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dowodów i oświadczeń załączonych do oferty. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa powyżej, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
n/d
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) – III.6)
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
Wadium w niniejszym postępowaniu jest wymagane w wysokości 8.000,00zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych: 4) gwarancjach ubezpieczeniowych: 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Płońsku Nr 56 8230 0007 0017 2651 2000 0011 z podaniem tytułu: „wadium przetargowe, nr sprawy ZPU.271.2.2017” 3. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych
informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy
ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie
aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i
jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne
wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
okres gwarancji | 20 |
termin realizacji | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert
podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert
wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.
Strony przewidują możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej
umowy w poniżej opisanym zakresie i przypadkach: 1) ulegnie zmianie stan
prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje
konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2)
wystąpią okoliczności skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji
zamówienia, takie jak: a) zmiana stanu prawnego w zakresie dotyczącym
realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany terminu, b)
konieczność wykonania robót dodatkowych, c) brak dostępu do miejsc, w
których przewidziano prowadzenie prac z przyczyn niezależnych od
Wykonawcy, d) gdy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze
(zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc
mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej) i inne
zdarzenia, których przyczyny nie leżą po żadnej ze stron umowy, takie
jak: nadzwyczajne zjawiska przyrody (między innymi trzęsienia ziemi,
powodzie, huragany, długotrwałe opady), zdarzenia wywołane przez
człowieka, np. działania wojenne czy gwałtowne rozruchy oraz akty władzy
publicznej , którym należy się podporządkować, a także inne niemożliwe
do przewidzenia przyczyny techniczne, e) wstrzymania przez Zamawiającego
wykonania robót, które nie wynika z okoliczności leżących po stronie
Wykonawcy (Nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektora
nadzoru w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez
Wykonawcę), 3) zmiany wynagrodzenia: a) związane z koniecznością
rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części zamówienia (roboty
zaniechane) o wartość wynikającą z kosztorysu będącego załącznikiem do
umowy. b) w związku z wykonaniem robót wynikających z wiedzy i sztuki
budowlanej, nawet jeśli nie zostały ujęte w przedmiarach robót, c) w
związku z wykonaniem rozwiązań zamiennych 4) zmiana (w przypadkach
losowych np. długotrwała choroba, śmierć itp.) osób, przy pomocy których
wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co
najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w
ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ,
zaakceptowana przez zamawiającego, 5) zmiana zakresu części zamówienia
powierzonej do wykonania przez Podwykonawców, 6) zmiana wykonawcy,
któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę w wyniku
połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub
nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy
wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec
niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych
zmian umowy, 7) zmiana podmiotu trzeciego, na zasobach którego polega
Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, z
zastrzeżeniem, że nowy podmiot będzie spełniał warunki udziału w
postępowaniu w tym zakresie. 8) zmiana umowy w związku z
przekształceniem firmy lub wynikające z następstwa prawnego, zgodnie z
obowiązującymi przepisami. Powyższe postanowienia stanowią katalog
zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie
stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie. Zmiany
wymienione w ust. 2 winny być wprowadzone do umowy w drodze aneksu. W
przypadku każdej zmiany, o której mowa powyżej po stronie wnoszącego
propozycję zmian należy udokumentowanie powstałej okoliczności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
n/d
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
n/d
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 19/04/2017, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę
udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania
naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Adam Dejnakowski
- Data udostępnienia w BIP: 2017-04-04
- Informacja zaktualizowana przez: Adam Dejnakowski
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-04-04 13:27:38
- Liczba odsłon: 639
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: